فرآیند تولید ورق گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

فرآیند تولید ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه یکی از پرکابردترین تولیدات صنایع فولاد است که تولید آن به چندین روش مختلف انجام می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی فرآیند تولید ورق گالوانیزه برای شما عزیزان بپردازیم. این ورق‌ها با توجه به فرآیند تولید از بالاترین میزان مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی برخوردار هستند. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده ورق گالوانیزه به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید با کارشناسان تخصصی ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

بررسی مراحل و فرآیند تولید ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه با انجام فرآیند گالوانیزاسیون بر روی ورق‌های فولادی و به چند روش مختلف تولید می‌شوند. در فرآیند گالوانیزاسیون لایه‌ای از جنس فلز روی بر روی ورق فولادی قرار می‌گیرد و سبب افزایش مقاومت ورق در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، افزایش استحکام ورق فولادی، طول عمر بالا، دوام محصول در شرایط محیطی نامناسب و ... می‌شود.

ما در ادامه به بررسی فرآیند تولید ورق گالوانیزه در روش‌های مختلف تولید این ورق فولادی پرکابرد می‌پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

  1. فرآیند تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه‌وری گرم

این روش یکی رایج‌ترین روش‌های تولید ورق گالوانیزه است که در آن ورق‌های فولادی را در حمامی از فلز روی مذاب شده با دمای 450 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهند. ضخامت لایه روی ایجاد شده در این روش برای ورق‌های 1.5 میلی‌متری 45 میکرون و برای ورق‌های 3 میلی‌متری در حدود 55 میکرون است.

در این روش با توجه به قرار گرفتن ورق در ماده مذاب، تمام سطوح ورق از جمله گوشه‌ها و لبه‌ها به وسیله‌ی لایه‌ی روی پوشش داده می‌شوند.

  1. فرآیند تولید ورق گالوانیزه به روش گالوانیلینگ

در این روش که ترکیبی از فرآیند گالوانیزه گرم و آنیلینگ است، پس از غوطه‌ور شدن ورق گالوانیزه در ماده مذاب و ایجاد لایه‌ی پوششی روی، ورق برای ایجاد آلیاژ بین فولاد و لایه روی تحت حرارت قرار می‌گیرد. محصول نهایی ورق گالوانیزه در این روش دارای چسبندگی رنگ فوق‌العاده و امکان جوشکاری مناسب است.

بررسی مراحل و فرآیند تولید ورق گالوانیزه

  1. فرآیند تولید ورق گالوانیزه به روش الکتروگالوانیزه

در این روش، ورق فولادی در محلول الکترولیت فرو برده می‌شود و ذرات روی بر روی سطح فولاد رسوب کرده و لایه‌ای نازک بر روی ورق تشکیل می‌شود. این روش با وجود داشتن سطحی براق و زیبا، دارای مقاومت کمتری نسبت به ورق‌های تولید شده در سایر روش‌ها است.

  1. فرآیند تولید ورق گالوانیزه به روش پیش گالوانیزه

این روش مشابه روش گالوانیزه گرم است؛ با این تفاوت که فرآیند گالوانیزه در همان ابتدا انجام شده و پس از آن ورق به سرعت به صورت کویل درآورده می‌شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی پیرامون روش و فرآیند تولید ورق گالوانیزه برای شما پرداختیم و 4 روش مختلف برای تولید این محصول فولادی را شرح دادیم. هر یک از فرآیندهای معرفی شده در این مقاله سبب تولید ورق رنگی با ویژگی‌ها، مشخصات و ضخامت‌های متفاوتی می شود و این ورق ها در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید برای خرید ورق گالوانیزه و مشاهده قیمت این محصول به صفحه مربوط به ورق گالوانیزه در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی جهت خرید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت