عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه یکی از ورق‌های فولادی پرکاربرد در صنعت است. قیمت ورق گالوانیزه همواره در حال نوسان است و به عوامل مختلفی وابسته است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

آشنایی با ورق گالوانیزه و کاربردهای آن

ورق گالوانیزه نوعی ورق فولادی است که با لایه‌ای از جنس فلز روی پوشیده شده است. لایه روی این ورق سبب افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شود. هر چه این لایه دارای ضخامت بیشتری باشد، مقاومت آن نیز بیشتر می‌شود.

فرآیند پوشش‌دهی این ورق‌ها با فلز روی، گالوانیزاسیون نام دارد. ورق‌های فولادی موجود در بازار به روش‌های مختلفی تحت فرآیند گالوانیزاسیون (Galvanization) قرار می‌گیرند و بنا به این امر در کاربردهای مختلفی از جمله صنایع خودروسازی، تولید لوازم خانگی، ساختمان‌سازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما قیمت این ورق‌ها به چه عواملی بستگی دارد؟

5 مورد از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه

تعیین قیمت ورق گالوانیزه به فاکتورهای مختلفی وابسته است و به همین دلیل قیمت این ورق‌ها به صورت دائم در حال نوسان است. به همین دلیل ما در ادامه این مقاله به بررسی دقیق عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه برای شما عزیزان می‌پردازیم و تاثیر هر یک از این عوامل را بر قیمت این محصول بررسی می‌کنیم.

از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت جهانی فولاد

تغییر در قیمت جهانی فولاد می‌تواند منجر به تغییر در قیمت ورق گالوانیزه شود. قیمت جهانی فولاد بر پایه تغییر در وضعیت سیاسی کشورها و نیز وضعیت بازار داخلی کشورهای ارائه‌دهنده این محصول تغییر می‌کند.

  1. نوسانات قیمت ارز

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر در قیمت ورق‌های فولادی، نوسانات موجود در قیمت ارز است. از آن جایی که قیمت ارز به طور دائم در حال تغییر است، قیمت ورق‌های فولادی در ایران نیز به صورت مستمر تغییر می‌کند.

چه عواملی بر قیمت ورق گالوانیزه تاثیرگذار است؟

  1. میزان عرضه و تقاضا برای محصول

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه، میزان عرضه و تقاضا برای این محصول است. میزان تقاضا برای خرید ورق گالوانیزه می‌تواند در قیمت این محصول تاثیرگذار باشد و هر چه تقاضا برای این محصول فولادی بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

  1. استاندارد و کیفیت ورق گالوانیزه

همانطور که می‌دانید، ورق‌های گالوانیزه به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند. کارخانه‌های تولیدکننده این محصول به تولید ورق گالوانیزه بر اساس روش‌ها و استانداردهای مختلف می‌پردازند و این موضوع می‌تواند بر قیمت نهایی این محصول فولادی تاثیرگذار باشد.

  1. قیمت مواد اولیه

تغییر در قیمت مواد اولیه برای تولید ورق گالوانیزه مانند ورق آهن، فلز روی، سنگ آهن و ... منجر به تغییر در قیمت ورق گالوانیزه می‌شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه پرداختیم و به بررسی 5 عامل مهم در تغییر قیمت این محصولات پرداختیم. اکنون می‌دانیم که نوسانات موجود در قیمت جهانی فولاد، قیمت ارز، قیمت مواد اولیه و همچنین میزان عرضه و تقاضا برای ورق گالوانیزه، روش تولید و استانداردهای به کار رفته در تولید ورق از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه به شمار می‌رود. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید ورق گالوانیزه به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت