آیا ورق گالوانیزه جوش میخورد؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

آیا ورق گالوانیزه جوش میخورد؟

آیا ورق گالوانیزه جوش میخورد؟ جوشکاری ورق گالوانیزه چگونه انجام می‌شود؟ ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی راجع به ورق گالوانیزه و جوشکاری آن می‌پردازیم و به سوال آیا ورق گالوانیزه جوش میخورد پاسخ می‌دهیم. شما می‌توانید پس از مطالعه ی این مقاله برای خرید ورق گالوانیزه از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا ورق گالوانیزه جوش میخورد؟

بله، امکان جوشکاری روی ورق های گالوانیزه نیز مانند سایر ورق های فولادی وجود دارد. اما فرآیند جوشکاری در این ورق ها کمی متفاوت است و برخی از پارامترها مانند آمپر، ولتاژ و سرعت حرکت در جوشکاری این ورق ها نسبت به جوشکاری آهن متفاوت است.

دستورالعمل جوشکاری ورق گالوانیزه

جوشکاری ورق گالوانیزه به دلیل پوشش گالوانیزه آن، دارای چالش‌های خاصی است که باید در نظر گرفته شود. در ادامه دستورالعمل جوشکاری ورق گالوانیزه را برای شما شرح می‌دهیم:

آماده سازی محل جوشکاری: قبل از شروع به جوشکاری، باید محل جوشکاری را از آلودگی‌ها، گرد و غبار، چربی و ذرات دیگر پاک کرد. همچنین باید اطمینان حاصل شود که بر روی ورق گالوانیزه هیچ گونه روغن یا چربی وجود ندارد.

انتخاب روش جوشکاری: برای جوشکاری ورق گالوانیزه می‌توان از روش‌های co2 ، جوشکاری قوس با الکترود پوشش دار، جوشکاری مقاومتی استفاده کرد. در هر صورت، باید از الکترودهای مناسب و تکنیک جوشکاری صحیح استفاده شود.

انتخاب الکترود مناسب: برای جوشکاری ورق گالوانیزه، باید از الکترودهای خاصی که برای جوشکاری فلزات گالوانیزه طراحی شده‌اند، استفاده کرد. این الکترودها به طور معمول با نام‌های زنگ نزن یا آنتی اسپاتر شناخته می‌شوند.

تنظیمات جریان جوشکاری: برای جوشکاری ورق گالوانیزه، باید جریان جوشکاری به طور مناسب تنظیم شود. جریان بالا ممکن است باعث خراشیدگی و آسیب دیدن پوشش گالوانیزه شود. برای تنظیم جریان مناسب، باید به راهنمایی تولید کننده الکترود مراجعه کرد.

جوشکاری ورق: پس از انجام تمامی آماده سازی‌ها و تنظیمات، می‌توان جوشکاری را آغاز کرد.

دستورالعمل جوشکاری ورق گالوانیزه

تفاوت جوشکاری ورق گالوانیزه سایر ورق‌ها

در اینجا به سوال آیا ورق گالوانیزه جوش میخورد پاسخ دادیم و دانستیم که امکان جوشکاری این نوع ورق ها وجود دارد. انجام عملیات جوشکاری بر روی ورق های گالوانیزه کمی متفاوت تر از سایر ورق های فولادی است. پوشش روی Zn بر روی این ورق ها سبب شده است تا قوانین و الزامات جوشکاری این ورق ها کمی متفاوت تر باشد.

یکی از تفاوت ها و الزامات این جوشکاری به دمای تبخیر پایین فلز روی برمی‌گردد. این پوشش در 420 درجه سانتی گراد ذوب و در دمای 907 درجه سانتی گراد بخار می شود. اما دمای ذوب فولاد در حدود 1538 درجه سانتی گراد است و قوس جوشکاری آن دمایی در حدود 8000 تا 11000 درجه سانتی گراد دارد. این موضوع سبب می شود تا در هنگام جوشکاری این ورق ها، پوشش روی ورق گالوانیزه بخار شود که این موضوع سبب ایجاد دو مشکل در جوشکاری می شود.

اولین مشکل این است که بخار شدن روی در هنگام فرآیند جوشکاری سبب ایجاد دود زیاد می شود و شما را با مشکلاتی روبرو می‌کند. دومین مسئله این است که در اثر حرارت قوس جوشکاری، پوشش روی می‌سوزد و از بین می‌رود. همین موضوعات سبب شده است جوشکاری ورق گالوانیزه متفاوت با جوشکاری سایر ورق های فولادی انجام شود.

رفع مشکلات جوش زدن ورق گالوانیزه

اکنون که دانستیم که ورق گالوانیزه برای جوشکاری با چه مشکلاتی روبرو است. بهتر است تا به سراغ راه حل برای رفع این مشکلات برویم. همانطور که گفته شد جوشکاری ورق گالوانیزه به دلیل پوشش روی آن با مشکلاتی نظیر ایجاد دود زیاد در زمان جوشکاری و از بین رفتن پوشش روی به دلیل دمای بالا روبرو است.

برای رفع این مشکل ما باید به سراغ انتخاب روش جوشکاری مناسب، تمیز کردن سطح ورق پیش از انجام عملیات جوشکاری، انتخاب الکترود مناسب برای این کار برویم و به ضخامت ورق و ویژگی های آن توجه کنیم. جوشکاری این ورق ها به روش های جوشکاری با CO2، جوشکاری با الکترود پوشش دار و جوشکاری مقاومتی انجام می‌شود.

امکان جوشکاری در ورق های گالوانیزه

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون شیوه جوش ورق های گالوانیزه و مشکلات آن پرداختیم و نیز به سوال آیا ورق گالوانیزه جوش میخورد پاسخ دادیم. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید امکان جوشکاری ورق گالوانیزه وجود دارد؛ اما جوشکاری این ورق ها با مشکلاتی روبرو است که سبب می‌شود تا شیوه ی جوش این ورق ها کمی متفاوت تر از سایر ورق های فولادی باشد. ما در مهدفولاد به ارائه ی بهترین ورق های گالوانیزه با کیفیت با قیمت مناسب برای شما عزیزان می‌پردازیم. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه به صفحه این محصول در سایت ما مراجعه کنید و در صورت نیاز به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت