ایرانیت گالوانیزه چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ایرانیت گالوانیزه چیست؟

ایرانیت گالوانیزه چیست و چه مزایایی دارد؟ یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان‌سازی، ایرانیت است که کاربرد آن در پوشش دیوار و سقف‌ها است. انواع مختلفی از ایرانیت با متریال‌های مختلف تولید می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ورق گالوانیزه اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در این باره با شما به اشتراک بگذاریم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید ورق گالوانیزه به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید.

ایرانیت گالوانیزه چیست؟

همانطور که می‌دانید، ایرانیت نوعی ورق فلزی است که در سقف‌ها و دیوارهای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از بهترین و مقاوم‌ترین انواع ایرانیت، ایرانیت گالوانیزه است که با نام ایرانیت فلزی نیز در بازار شناخته می‌شود. این ایرانیت گالوانیزه از نوعی ورق گالوانیزه موج‌دار ساخته می‌شوند.

اما ورق گالوانیزه چه ویژگی‌هایی دارد که به عنوان بهترین متریال برای ایرانیت شناخته می‌شود؟

ورق گالوانیزه نوعی ورق فولادی است که لایه‌ای از جنس روی (zinc) بر روی آن قرار گرفته است. این لایه به عنوان محافظی برای فولاد در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و خوردگی عمل می‌کند. فرآیند پوشش‌دهی ورق فولادی به وسیله فلز روی، گالوانیزاسیون نام دارد. هر چه ضخامت پوشش روی ورق بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر می‌شود.

پس از پوشش‌دهی ورق گالوانیزه به وسیله فلز روی، این ورق به وسیله رنگ‌های مخصوص رنگ‌کاری می‌شود و تولید ایرانیت گالوانیزه در رنگ‌های مختلف انجام می‌شود.

مشخصات و ابعاد ایرانیت گالوانیزه فلزی

تولید و ساخت ایرانیت فلزی گالوانیزه در ضخامت و ابعاد مختلفی صورت می‌گیرد. این محصول می‌تواند در ابعاد سفارشی مشتری تولید شود؛ اما این ابعاد باید در محدوده مشخصی باشد.

ضخامت ایرانیت گالوانیزه فلزی به طور معمول بین 0.18 تا 0.7 میلی‌متر است و عرض آن نیز می‌تواند در اندازه‌های 100 و 125 سانتی‌متر باشد. این ورق‌ها به طور معمول به صورت رولی در بازار وجود دارد.

معرفی انواع ایرانیت گالوانیزه فلزی

اکنون که به سوال ایرانیت گالوانیزه چیست پاسخ دادیم و شما را با ابعاد و مشخصات این محصول آشنا کردیم، وقت آن است که به سراغ بررسی انواع مختلف این ایرانیت‌های گالوانیزه برویم. از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین ایرانیت‌های فلزی با طرح‌ها و فرم‌دهی‌های مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایرانیت گالوانیزه ذوزنقه
  2. ایرانیت گالوانیزه شادولاین
  3. ایرانیت گالوانیزه صاف
  4. ایرانیت گالوانیزه کرکره‌ای
  5. ایرانیت گالوانیزه طرح سفال

 

مشخصات و ابعاد ایرانیت گالوانیزه فلزی

 

ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ایرانیت گالوانیزه چیست؟

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، ایرانیت گالوانیزه یکی از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین انواع ایرانیت است. دلیل این امر مزایای بیشمار این محصول است که به شرح زیر است:

  • نگهداری و ترمیم راحت ورق
  • وزن سبک
  • مقاومت در برابر شرایط جوی نامناسب
  • کاربرد در سقف و دیوار ساختمان‌ها
  • امکان تولید در ابعاد و ضخامت‌های مختلف
  • نصب آسان
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • کیفیت و طول عمر بالا
  • مقاومت در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی
  • تولید در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره انواع ایرانیت گالوانیزه، ویژگی‌ها، ابعاد و ضخامت این محصول پرداختیم و به سوال ایرانیت گالوانیزه چیست پاسخ دادیم. اکنون که این مقاله را به طور کامل مطالعه کردید و با مزایای ایرانیت گالوانیزه آشنا شدید می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت