عمر مفید ورق گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

عمر مفید ورق گالوانیزه به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان عمر مفید ورق گالوانیزه یکی از عوامل بسیار مهم در هنگام استفاده از این محصول در کاربردهای مختلف می باشد؛ زیرا عمر این محصول باید به گونه ای باشد که توجیه اقتصادی برای استفاده از آن وجود داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی عمر مفید ورق گالوانیزه و نیز عوامل تاثیرگذار بر روی آن بپردازیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه به صفحه این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید این ورق با کارشناسان ما تماس بگیرید.

میزان عمر مفید ورق گالوانیزه چقدر است؟

میزان عمر مفید ورق گالوانیزه (Galvanized sheet) به مدت زمانی گفته می شود که این ورق ها می توانند در برابر عوامل محیطی همچون اکسیژن و رطوبت مقاومت کنند و از زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی فلز جلوگیری کنند. این مدت زمان را برای ورق های گالوانیزه در حدود 20 تا 30 سال تخمین زده اند, اما با این وجود بیشتر این ورق ها می توانند تا 50 سال در برابر این عوامل مقاومت کنند.

مدت زمان عمر مفید ورق گالوانیزه نسبت به سایر ورق های فلزی بسیار بیشتر است؛ زیرا نهایت عمر مفید سایر ورق های فلزی و غیر گالوانیزه بین 2 تا 11 سال می باشد. پس این موضوع یکی از دلایلی است که ورق های گالوانیزه در صنعت بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

عمر مفید ورق گالوانیزه چقدر است؟

عوامل موثر بر عمر مفید ورق گالوانیزه

تا اینجا با میانگین عمر مفید ورق های گالوانیزه آشنا شدیم؛ اما بهتر است بدانید که تعیین عمر مفید ورق گالوانیزه به طور دقیق امکان پذیر نیست. دلیل این موضوع آن است که عوامل مختلفی در پروسه ی ساخت تا نگهداری ورق گالوانیزه سبب تعیین عمر مفید این محصول می شوند.

برای اینکه بدانیم ورق گالوانیزه موردنظر ما چقدر عمر مفید دارد، بهتر است ابتدا با این عوامل آشنا شویم تا بتوانیم به تخمین درست تری از عمر مفید این محصول بپردازیم. یکی از مهم ترین این عوامل، روش گالوانیزه ی ورق است.

فرآیند گالوانیزاسیون بر روی ورق های فولادی به روش های مختلفی انجام می شود. کیفیت و میزان ضخامت پوشش فلز در این روش ها با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل سبب تفاوت در میزان عمر مفید ورق گالوانیزه می شود. برخی از روش های گالوانیزاسیون این ورق ها به شرح زیر است:

  1. روش گالوانیزه غوطه وری

این روش یکی از رایج ترین روش های گالوانیزاسیون ورق های فولادی است. در این روش می توان علاوه بر ورق فولادی، گالوانیزاسیون را روی سایر قطعات کوچک و بزرگ فولادی نیز انجام داد. در این روش قطعه یا ورق آهنی را درون استخری مذاب از فلز روی قرار می دهیم و با این کار تمام سطح قطعه اهنی با فلز روی پوشانده می شود.

  1. روش گالوانیزه الکترولیتی

در این روش، ورق یا قطعه ی موردنظر با قرار گرفتن در محلول الکترولیت با این محلول واکنش می دهد و سبب چسبیدن ذرات روی بر روی فلز آهن می شود.

  1. روش پاشیدن یا اسپری فلز روی

در این روش ابتدا ورق فولادی را حرارت می دهند و سپس فلز روی را بر روی سطح ورق فولادی اسپری می کنند.

خرید ورق گالوانیزه با بالاترین عمر مفید و کیفیت بالا

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون عمر مفید ورق گالوانیزه پرداختیم و دانستیم که این ورق ها عمر بسیار بالاتری نسبت به سایر ورق های فلزی دارند. همچنین روش گالوانیزاسیون می تواند در میزان عمر مفید ورق های گالوانیزه تاثیرگذار باشد. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ورق گالوانیزه با بالاترین کیفیت و بیشترین طول عمر مفید ورق گالوانیزه با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت