انواع فرمینگ ورق گالوانیزه‌

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

انواع فرمینگ ورق گالوانیزه‌

فرمینگ به عملیاتی گفته می‌شود که طی آن ورق گالوانیزه شکل‌دهی و فرم‌دهی می‌شود و بسته به کاربرد نهایی به شکل‌های مختلفی تبدیل می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع فرمینگ ورق گالوانیزه آشنا کنیم و مهم‌ترین کاربردهای این فرمینگ‌ها را برای شما ارائه کنیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید ورق گالوانیزه و فرمینگ‌های مختلف از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید.

فرمینگ ورق گالوانیزه چیست؟

ورق‌های گالوانیزه از مهم‌ترین محصولات فولادی هستند که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق‌ها به وسیله فرآیندی با نام فرمینگ به شکل‌های مختلفی فرم‌دهی می‌شوند و برای استفاده در کاربردهای مختلف آماده می‌شوند. دستگاه‌های مختلفی برای انجام این فرآیند وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دستگاه‌های معلق، استاندارد، صفحه‌ای، دوپلکس و دوپلکس ترکیبی اشاره کرد.

آشنایی با انواع فرمینگ ورق گالوانیزه

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، فرمینگ‌های مختلفی برای ورق گالوانیزه وجود دارد و این فرمینگ‌ها منجر به استفاده از ورق در کاربردهای مختلفی می‌شوند. از جمله مهم‌ترین انواع فرمینگ ورق گالوانیزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. فرمینگ طرح ذوزنقه

در فرمینگ طرح ذوزنقه موج‌هایی مربع شکل بر روی ورق گالوانیزه توسط دستگاه فرمینگ ایجاد می‌شود. طول و عرض این مربع‌ها بر حسب نیاز مشتری تعیین می‌شود. این ورق‌های طرح ذوزنقه در سه فرم دامپا، نما و آبرو تولید می‌شوند.

  1. فرمینگ طرح کرکره سینوسی

این فرمینگ به وسیله ایجاد فرمی سینوسی شکل بر روی سطح ورق گالوانیزه تولید می‌شود. ورق‌های موج‌دار حاصل به طور معمول برای سقف شیروانی خانه‌ها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق‌ها با نام‌های ورق کرکره‌ای و ورق سینوسی در بازار شناخته می‌شوند.

  1. فرمینگ طرح سفال

ورق گالوانیزه طرح سفال یکی از زیباترین و محکم‌ترین انواع فرمینگ ورق گالوانیزه است که در سقف‌های شیروانی خانه‌ها، آلاچیق‌ها و سردر خانه‌ها کاربرد بالایی دارد.

  1. فرمینگ طرح سفال موج‌دار

این ورق از مزایای بیشتری نسبت به ورق‌های طرح سفال برخودار است و زیبایی، استحکام و ایمنی بیشتری را به شما ارائه می‌دهد.

  1. فرمینگ طرح شادولاین

قیمت این ورق در مقایسه با سایر فرمینگ‌های ورق گالوانیزه بیشتر است. این مسئله به دلیل ظاهر بسیار زیبا و منحصربه‌فرد این ورق‌ها است. استفاده از این ورق‌ها برای سقف شیروانی سبب ایجاد ظاهری مدرن و شیک برای ساختمان می‌شود.

آشنایی با انواع فرمینگ ورق گالوانیزه

انواع روش‌های انجام فرمینگ ورق گالوانیزه

اکنون که با انواع فرمینگ ورق گالوانیزه و ویژگی‌های آن آشنا شدید، وقت آن است تا کمی هم با روش انجام این عملیات فرم‌دهی آشنا شویم. فرم‌دهی این ورق‌ها با روش رول فرمینگ و به وسیله دستگاه و بدون نیاز به اپراتور انجام می‌شود. این روش فرم‌دهی نسبت به روش‌های سنتی از سرعت و دقت بالاتری برخوردار است. عملیات رول فرمینگ به دو روش سرد و گرم انجام می‌شود.

روش رول فرمینگ سرد به دلیل توانایی در تولید ورق‌هایی با ضخامت پایین‌تر و طرح‌های متنوع‌تر بیشتر از روش رول گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرم‌دهی و شکل‌دهی ورق گالوانیزه در این روش با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله از وبسایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره انواع فرمینگ ورق گالوانیزه و روش‌های مختلف رول گرم و سرد پرداختیم. اکنون می‌دانیم که فرم‌دهی و شکل‌دهی ورق گالوانیزه در انواع مختلفی انجام می‌شود. با توجه به کاربرد گستره ورق گالوانیزه در صنایع مختلف، شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به راهنمایی جهت خرید یا اقدام به خرید این محصولات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت