ابعاد ورق گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ابعاد ورق گالوانیزه

استفاده از ورق گالوانیزه به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و عدم آسیب در شرایط آب‌و‌هوایی مناسب بسیار پررونق است. ابعاد ورق گالوانیزه بسته به کاربرد آن متغیر است و این ورق با ابعاد مختلف دارای وزن و قیمت متفاوتی است. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به ارائه توضیحاتی درباره ابعاد ورق گالوانیزه برای شما عزیزان بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید ورق گالوانیزه با کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق مجموعه مهدفولاد اقدام کنید.

آشنایی با ورق گالوانیزه، ویژگی‌ها و کاربردها

یکی از انواع ورق‌های فولادی، ورق گالوانیزه (galvanized steel sheet) است. این ورق به وسیله لایه‌ای از جنس فلز روی یا زینک پوشانده شده است. پوشش موجود بر سطح ورق گالوانیزه سبب می‌شود تا رطوبت و فولاد به راحتی به سطح فولاد نفوذ نکنند و فرآیند اکسیداسیون برای فولاد رخ ندهد. این ورق‌ها علاوه بر مقاومت بالا و سازگاری با شرایط جوی مختلف، داری انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری عالی هستند و نیز سطحی براق و یکدست دارند.

از ورق گالوانیزه در کاربردهای متعددی استفاده می‌شود و ابعاد ورق گالوانیزه بسته به کاربرد ورق متفاوت است. این ورق‌های در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ساخت تجهیزات کشاورزی
  2. استفاده در ساختمان‌سازی
  3. صنعت تولید لوازم برقی و خانگی
  4. لوله‌کشی ساختمان‌ها
  5. استفاده در تولید قطعات مختلف خودروها
  6. تولید و ساخت مبلمان‌های فلزی
  7. ساخت تابلوها و علائم جاده‌ای

وزن و ابعاد ورق گالوانیزه

بررسی ضخامت، وزن و ابعاد ورق گالوانیزه

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، ورق گالوانیزه در ابعاد مختلفی تولید می‌شود و توجه به ابعد ورق گالوانیزه در هنگام خرید این محصول بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند سبب وزن متفاوت و در نتیجه آن قیمت متفاوتی برای ورق شود.

ورق‌های گالوانیزه به طور معمول در ضخامت‌های 0.18 تا 6 میلی‌متری تولید می‌شوند. اما می‌توان گفت که کارخانه‌های بزرگ ایران به طور معمول به تولید این ورق‌ها با ضخامت 0.3 تا 2.5 میلی‌متر می‌پردازند. در زیر ضخامت ورق گالوانیزه قابل عرضه در 4 کارخانه بزرگ کشور را برای شما ارائه داده‌ایم.

نام کارخانه تولیدکننده

ضخامت قابل عرضه ورق گالوانیزه

هفت الماس

0.4-2.5 میلی‌متر

ورق خودرو

0.4-2 میلی‌متر

تاراز

0.4-2 میلی‌متر

کاشان

0.3-1.5 میلی‌متر

بیشتر ورق‌های گالوانیزه موجود در کشور به شکل رولی تولید شده و به طور معمول دارای عرض‌های 100 و 125 سانتی‌متری هستند. هر رول ورق گالوانیزه دارای حدود 7.5 تن ورق است که می‌تواند بنا به سفارش مشتری در ابعاد دلخواه برش داده شود.

همچنین اگر به دنبال ورق‌هایی با ضخامت کمتر از 0.3 میلی‌متر و بیشتر از 6 میلی‌متر هستید، باید به خرید ورق‌های وارداتی چینی بپردازید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره ابعاد ورق گالوانیزه پرداختیم و شما را با طول، عرض و ضخامت متداول این ورق‌ها آشنا کردیم. بیشتر ورق‌های گالوانیزه تولید شده دارای عرض 100 یا 125 سانتی‌متر و ضخامت بین 0.25 تا 2.5 میلی‌متر هستند. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه انواع ورق گالوانیزه در ابعاد مختلف برای شما عزیزان می‌پردازیم و شما می‌توانید پس از انتخاب ابعاد ورق گالوانیزه موردنیاز خود، به خرید این محصول از شرکت مهدفولاد بپردازید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت