کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی

صنعت خودروسازی یکی از برترین صنایع موجود در جهان است که به عنوان یکی از مصرف کنندگان اصلی صنعت فولاد و آهن آلات نیز شناخته می شود. کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی (galvanized sheet in the automotive industry) به دلیل ویژگی های موجود در این ورق ها بسیار مهم و حیاتی است. ما در این مقاله قصد داریم تا با هم به بررسی کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی و مزایا و دلایل این امر بپردازیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده لیست قیمت ورق گالوانیزه از طریق سایت ما اقدام کنید و سپس در صورت تمایل به خرید این محصول و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد کیان تماس بگیرید.

کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی چیست؟

صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم وابسته به ورق های گالوانیزه است. بیش از 12 درصد از تولیدات صنعت فولاد در صنایع خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از 50 درصد از ترکیبات به کار رفته در ساخت خودروها از فولاد می باشد. از ورق گالوانیزه در تولید و ساخت قطعات زیر در خودروها استفاده می شود.

  • ضربه گیر و تقویت کننده خودروها؛
  • تیرهای درب ها و صندلی ها؛
  • شاسی و کابین خودرو.

دلایل و مزایای کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی

همانطور که گفته شد ورق های فولادی مانند ورق گالوانیزه در ساخت قطعات مختلف خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دلیل این کار چیست؟ چه مزایا و ویژگی های سبب می شوند تا ورق های گالوانیزه در خودروسازی کاربرد داشته باشند؟ در ادامه به برخی از این مزایا و دلایل می پردازیم.

  1. طول عمر بالای ورق

ورق های گالوانیزه نسبت به سایر ورق های فولادی از مقاومت بیشتری در شرایط جوی نامناسب برخوردار می باشند و به همین دلیل دارای طول عمر بالاتری می باشند.

  1. امکان تعمیر

امکان تعمیر ورق های گالوانیزه همواره وجود دارد و می توان این ورق ها را به دفعات متعدد بازسازی و تعمیر کرد. به همین دلیل با استفاده از این ورق ها در بدنه خودرو، در صورت بروز تصادف، امکات تعمیر بدنه خودرو وجود دارد.

  1. امکان فرمینگ بالا

شاید گمان کنید که ورق های گالوانیزه به دلیل داشتن استحکام بالا، قابلیت فرم دهی مناسبی ندارند. اما این ورق ها دارای قابلیت فرمینگ بسیار بالا و مناسبی هستند.

  1. کیفیت سطحی مناسب

بدون شک ظاهر یک خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. داشتن سطح یکدست، صاف و براق در ورق های گالوانیزه یکی دیگر از دلایل کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی می باشد.

  1. قیمت مناسب

ورق های گالوانیزه دارای مزایا و ویژگی های بسیار فوق العاده ای هستند؛ اما قیمت این ورق ها برای استفاده در صنعت خودروسازی بسیار مقرون به صرفه است.

  1. وزن سبک ورق

داشتن وزن مناسب یکی از الزامات نهایی کارخانه های خودروسازی است. ورق گالوانیزه در بین ورق های فولادی از وزن سبک و مناسبی برخوردار است و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای استفاده در صنعت خودروسازی می باشند.

  1. استحکام بالا

ورق های گالوانیزه از استحکام بسیار مناسبی برخودار می باشند و می توانند سبب افزایش ایمنی ماشین شوند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی و دلایل و مزایای استفاده از ورق گالوانیزه در ساخت خودروها می پردازیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت و یا خرید این محصول به صفحه ی مربوط به ورق گالوانیزه در سایت ما مراجعه کنید و همچنین درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهدفولاد کیان تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت