استاندارد ورق گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

استاندارد ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه یکی از انواع ورق فولادی با کاربرد گسترده در صنایع مختلف است. با توجه به این موضوع، استاندارد ورق گالوانیزه بر اساس شرایط متفاوتی ارائه می‌شود و استانداردهای مختلفی برای این محصول وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی استانداردهای مختلف ورق گالوانیزه برای شما عزیزان بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه و خرید این محصول بر اساس جدیدترین استانداردهای روز جهانی از طریق شرکت مهدفولاد اقدام کنید.

بهتر است پیش از بررسی دقیق استانداردهای ورق گالوانیزه، کمی بیشتر درباره این محصول فولادی پرکاربرد بدانیم!

آشنایی با ورق گالوانیزه و ویژگی‌های آن

ورق گالوانیزه نوعی از ورق فولادی است که به وسیله لایه‌ای از فلز روی پوشیده شده است. این ورق در کاربردهای مختلفی در صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی، تولید لوازم خانگی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این امر قابلیت بالا مقاومتی ورق گالوانیزه در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی است.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورق‌های گالوانیزه به مقاله "ورق گالوانیزه چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید!

استاندارد ورق گالوانیزه چیست؟

تولید ورق گالوانیزه بر اساس استانداردهای مختلفی انجام می‌شود و این ورق‌ها با توجه به استاندارد به کار گرفته شده دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. استاندارد ورق گالوانیزه می‌تواند از عوامل قابل توجه در هنگام خرید این محصول باشد. عدم رعایت این استانداردها می‌تواند سبب تولید محصولاتی بی‌کیفیت و نامرغوب شود.

اگر ورق گالوانیزه خریداری شده شما دارای استانداردهای لازم نباشد، این ورق با گذر زمان دچار زنگ‌زدگی و آسیب می‌شود و می‌تواند ضررهای مالی و حتی جانی جبران ناپذیری را برای شما در پی داشته باشد. از جمله استاندارهای مورد استفاده در تولید ورق گالوانیزه می‌توان به استانداردهای JIS، DIN، ASTM و ISIRI اشاره کرد.

استاندارد ورق گالوانیزه چیست؟

جدول استاندارد ورق گالوانیزه

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، ورق‌های گالوانیزه بر اساس استانداردهای مختلف و با ویژگی‌های متفاوتی تولید و ارائه می‌شوند. ما در زیر به ارائه جدول استانداردهای مختلف محصولات فولادی گالوانیزه برای شما پرداخته ایم.

- استاندارد کیفیت با سختی DQ کیفیت با سختی CQ کیفیت با سختی کامل
1 ASTM A 528 A 526 A 361
2 DIN 1623 - - -
3 DIN EN 10130/99 - - -
4 DIN EN 10142/95 DX52D+Z DX51D+Z -
5 DIN 17162/85 ST03Z ST01Z -
6 JIS G 3141 - - -
7 JIS G 3302 SQCDI SGCC SGCL
8 ISIRI 7597 3 1 -
9 ISIRI 5723 - - -
10 ISO 3575 03 01 -

سنجش کیفیت ورق گالوانیزه بر اساس استانداردهای موجود

بدون شک پس از تولید ورق‌های گالوانیزه، این ورق‌ها مجددا بر اساس برخی استانداردها مورد آزمایش قرار می‌گیرند. تست رنگ، تست ضخامت و تست چسبندگی از مهم‌ترین آزمایش‌های انجام شده بر روی این ورق‌ها است. سنجش این ویژگی‌ها بر اساس استانداردهای زیر انجام می‌شود.

  1. سنجش ضخامت بر اساس استاندارد DIN EN ISO 2360
  2. سنجش میزان چسبندگی ورق بر اساس استاندارد DIN EN ISO 2409
  3. سنجش رنگ ورق گالوانیزه بر اساس استاندارد ISO 7724

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون انواع استاندارد ورق گالوانیزه پرداختیم و شما را با استانداردهای مختلف این محصول آشنا کردیم. شما باید در هنگام خرید ورق گالوانیزه به استاندارد مورد استفاده در تولید این محصول دقت کنید و به خرید ورق فولادی تولید شده بر اساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا بپردازید. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه بهترین انواع ورق گالوانیزه با قیمتی مقرون‌به‌صرفه برای شما عزیزان می‌پردازیم و شما می‌توانید برای خرید این محصول از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت