قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه چقدر است؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه چقدر است؟

ورق‌های گالوانیزه به طور معمول به صورت رول در بازار ارائه می‌شوند. با این وجود امکان محاسبه وزن این رول‌ها بر اساس فرمول وجود دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال پاسخ سوال "قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه چقدر است؟" هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ داده، اما با توجه به نوسان دائم در قیمت ورق گالوانیزه بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق در این باره با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید!

پیش از بررسی قیمت این محصول، بهتر است کمی بیشتر با ورق گالوانیزه آشنا شویم.

آشنایی بیشتر با ورق های گالوانیزه

به نوعی از ورق فولادی که به وسیله لایه‌ای از جنس روی پوشیده شده است، ورق گالوانیزه (galvanized sheet) گفته می‌شود. این لایه سبب ایجاد مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی ورق می‌شود و به افزایش طول عمر ورق فولادی کمک می‌کند. این ورق‌ها در کاربردهای مختلفی همچون ساختمان‌سازی، خودروسازی، کشتی‌سازی، پل‌سازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از جمله مزایای استفاده از ورق گالوانیزه در صنایع مختلف می‌توان به مواردی همچون طول عمر بالا بین 30 تا 50 سال، قیمت مناسب، نگهداری آسان، مقاومت و استحکام بالا در شرایط مختلف، بررسی راحت به وسیله چشم، تولید سریع و ... اشاره کرد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ورق‌ها به مقاله "ورق گالوانیزه چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید!

نوسان قیمت ورق گالوانیزه و اهمیت آن

با توجه به کاربردهای بسیار زیاد ورق گالوانیزه و اهمیت بالای آن در صنایع، قیمت این محصول از اهمیت بسیار بالایی برای صاحبان صنایع و مشتریان برخوردار است. قیمت این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل به طور دائم در حال نوسان است. از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت این محصول می‌توان به کیفیت ورق، ضخامت و ابعاد آن، نوسانات ارز، کارخانه تولیدکننده و ... اشاره کرد.

نوسان قیمت ورق گالوانیزه و اهمیت آن

قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه چقدر است؟

قیمت ورق گالوانیزه به دو شکل رولی و کیلویی قابل محاسبه است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید محاسبه وزن ورق گالوانیزه با استفاده از فرمول نیز امکان‌پذیر است و شما می‌توانید با داشتن ابعاد ورق به محاسبه وزن آن با استفاده از فرمول زیر بپردازید.

وزن ورق گالوانیزه (Kg) = طول (m) * عرض (m) * ضخامت (mm) * 7.86

با توجه به این فرمول، وزن یک ورق گالوانیزه با طول و عرض 2 متر و ضخامت 2 میلی‌متر، 62.88 کیلوگرم است. شما می‌توانید پس از محاسبه وزن ورق گالوانیزه موردنظر خود، با استعلام قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه از کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد، به محاسبه قیمت نهایی محصول در ابعاد موردنظر خود بپردازید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به سوال قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه چقدر است؟ پاسخ دادیم و شما را با نحوه محاسبه وزن و قیمت این محصول بر اساس وزن آن آشنا کردیم. شما می‌توانید در صورت تمایل به خرید ورق گالوانیزه برای اطلاع از قیمت روز این محصول به صفحه مربوطه در منوی سایت مهدفولاد مراجعه کرده و سپس برای کسب مشاوره و راهنمایی جهت خرید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید. همچنین می‌توانید سوالات و مشکلات خود را در پایان این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت