ورق گالوانیزه در ساخت لوله بخاری و دودکش

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق گالوانیزه در ساخت لوله بخاری و دودکش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید لوله بخاری یا دودکش خانه شما از جنس همان ورق گالوانیزه‌ای است که بارها نام آن را در صنعت فولاد شنیده‌اید. ورق گالوانیزه در ساخت لوله بخاری و دودکش استفاده می‌شود و این تنها یکی از هزاران کاربرد این محصول است. اما این ورق چه ویژگی‌هایی دارد؟ چرا از آن در ساخت لوله‌های بخاری و دودکش استفاده می‌شود؟ ما امروز در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوالات بپردازیم. شما می‌توانید در صورت نیاز به خرید ورق گالوانیزه، این محصول را با قیمت مناسب و کیفیت بالا از طریق مجموعه مهدفولاد خریداری کنید.

آشنایی با ورق گالوانیزه و ویژگی‌های آن

فولاد یکی از متریال‌های پرکاربردی است که به عنوان ماده اولیه برای بسیاری از صنایع به کار می‌رود. یکی از مشکلات اصلی فولاد، امکان زنگ‌زدگی و خوردگی در این فلز است. انجام فرآیند گالوانیزاسیون بر روی ورق‌های فولادی و تولید ورق گالوانیزه راه‌حل اصلی برای حل این مشکل است.

فرآیند گالوانیزاسیون سبب می‌شود تا لایه‌ای از جنس فلز روی (Zinc) بر روی سطح ورق فولادی تشکیل شود. این لایه سبب افزایش استحکام و مقاومت ورق می‌شود و ورق فولادی را در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم می‌کند. همین موضوع سبب می‌شود تا از ورق گالوانیزه در ساخت لوله بخاری و دودکش استفاده شود.

لایه روی بسته به کاربرد موردنظر می‌تواند از ضخامت‌های مختلفی برخوردار باشد. هر چه ضخامت این پوشش بیشتر شود، مقاومت آن نیز افزایش می‌یابد.

بررسی کاربرد ورق گالوانیزه در ساخت لوله بخاری و دودکش

لوله بخاری و دودکش لوله‌ای است که هوا و دود را به خارج از فضای ساختمان انتقال می‌دهد. این لوله در ظاهر بسیار ساده است و هیچ تفاوتی با سایر لوله‌ها ندارد؛ اما استفاده از هر نوع فلزی برای ساخت این لوله‌ها امکان‌پذیر نیست. این لوله‌ها باید از متریالی ساخته شوند که بتواند در برابر عوامل مختلف محیط مقاومت بالایی از خود نشان دهد و طول عمر بالایی داشته باشد.

این دلایل سبب شده است تا ورق گالوانیزه به عنوان بهترین متریال برای ساخت لوله بخاری و دودکش مورد استفاده قرار بگیرد. ورق گالوانیزه مورد استفاده در این کاربرد باید بر اساس جدیدترین استانداردهای موجود تولید شده باشد. همچنین بهترین ورق برای این کاربرد، ورق گالوانیزه با ضخامت 0.6 است.

بررسی کاربرد ورق گالوانیزه در ساخت لوله بخاری و دودکش

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه در ساخت لوله بخاری و دودکش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخورداری از چه مزایایی سبب استفاده از ورق گالوانیزه در این کاربرد شده است. از جمله مزایای این ورق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ورق‌های گالوانیزه دارای قابلیت شکل‌دهی و فرم‌دهی بالایی هستند.
  2. این ورق‌ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
  3. زمان تولید این ورق‌ها پایین است.
  4. در مقایسه با سایر ورق‌های فولادی از ظاهری زیبا و با کیفیت برخوردار هستند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره کاربرد ورق گالوانیزه در ساخت لوله بخاری و دودکش پرداختیم و شما را با ویژگی‌ها و مزایای استفاده از این ورق‌ها آشنا کردیم. استفاده از این ورق‌ها برای لوله‌های بخاری و دودکش سبب شده است تا صاحبان این صنایع همواره به دنبال خرید این محصول باشند. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید این ورق فولادی با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت