نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

احتمالا شما هم تاکنون دیده اید که از ورق‌های شیروانی در سقف‌های خانه‌ها و ویلاها به ویژه در شمال کشور استفاده می‌شود. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا به ارائه نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه برای شما بپردازیم و مرحله به مرحله آن را به طور کامل برای شما شرح دهیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق شیروانی به صفحه این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ورق گالوانیزه و مزایای آن در اجرای سقف شیروانی

ورق گالوانیزه یک نوع ورق فولادی است که با پوششی از روی به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی تولید می‌شود. فرایند گالوانیزه کردن شامل پوشاندن ورق فولادی با لایه‌ای از روی است که به ورق چسبیده و آن را در برابر عوامل خورنده و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند. این ورق‌ها به دلیل مزایای بیشماری که دارند در اجرای سقف شیروانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی: پوشش روی ورق گالوانیزه باعث می‌شود تا ورق در برابر آب، هوا و عوامل خورنده مقاومت کند و از زنگ زدگی و خوردگی ورق جلوگیری می‌کند.
  2. قابلیت اطمینان بالا: ورق گالوانیزه به دلیل مقاومت بالای خود در برابر زنگ زدگی و خوردگی معمولاً در کاربردهایی که نیاز به قابلیت اطمینان بالا دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. قابلیت شکل‌دهی: ورق گالوانیزه قابلیت شکل‌دهی خوبی دارد و می‌توان آن را به شکل‌های مختلف درآورد و در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی استفاده کرد.
  4. هزینه مقرون به صرفه: استفاده از ورق گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا و عمر طولانی آن، می‌تواند هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را کاهش دهد.

ورق گالوانیزه و مزایای آن در اجرای سقف شیروانی

مراحل و نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

اگر قصد دارید تا سقف شیروانی خود را به وسیله ورق گالوانیزه نصب و اجرا کنید، باید بدانید که 8 مرحله مهم پیش روی شما است که باید هر یک از این مراحل را به خوبی و با دقت فراوان طی کنید. ما در ادامه این مراحل را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

  • اندازه‌گیری سقف

اولین مرحله در نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه، به دست آوردن اندازه دقیق ورق موردنیاز است که شما باید این کار را با متر انجام دهید. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که ورق‌های شیروانی با یکدیگر همپوشانی دارند و متوسط همپوشانی پیشنهاد شده حدود 10 سانتی‌متر است که باید آن را در اندازه‌گیری‌های خود در نظر بگیرید.

  • خرید ورق گالوانیزه برای سقف

اکنون که اندازه دقیق ورق موردنظر خود را به دست آورده‌اید، می‌توانید برای خرید آن از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و برای کسب مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • نصب عایق سقف

در این مرحله مواد عایق بر روی سقف قرار می‌گیرند تا از هدر رفتن حرارت در ساختمان و سازه جلوگیری کنند. این موضوع سبب کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود. عایق‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از پرکابردترین آن‌ها پشم سنگ است.

  • نصب اولین ورق

در شروع کار یکی از ورق‌ها را در گوشه پایینی سقف نصب می‌کنیم. برای این کار و اتصال ورق‌ها به سقف باید از پیچ‌های 1.4 اینچی و واشر استفاده کنیم و آن‌ها را محکم به سقف اتصال دهیم.

  • نصب کامل ردیف

پس از آنکه ورق اول را بر روی سقف نصب کردیم به سراغ نصب سایر ورق‌های شیروانی می‌رویم. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که ورق‌ها باید در حدود 4 اینچ با یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشند.

  • نصب ردیف دیگر ورق شیروانی

پس از اتمام یک طرف، همه این مراحل را برای طرف دیگر سقف نیز تکرار می‌کنیم و ورق‌ها را بر روی دو طرف سقف نصب و ثابت می‌کنیم.

  • استفاده از درپوش

در این مرحله از نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه به سراغ پوشاندن قسمت بالای ورق که دو بخش آن به یکدیگر می‌رسند می‌رویم و آن را با ابزار مخصوص می‌پوشانیم.

  • تکمیل کار

در نهایت با گرفتن درزهای موجود در ورق‌ها به وسیله سیمان به کار خود خاتمه می‌دهیم و با اینکار مانع از نفوذ آب می‌شویم.

چرا برای ساخت سقف شیروانی از ورق گالوانیزه استفاده کنیم؟

پیش از این درباره نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید از ورق گالوانیزه برای سقف شیروانی خانه یا ویلای خود استفاده کنیم؟ و چرا استفاده از روق گالوانیزه در کاربرد سقف‌های شیروانی تا این اندازه رایج است؟

ورق‌های گالوانیزه دارای مزایای بیشماری هستند که سبب کاربرد بالای آن‌ها به عنوان ورق شیروانی می‌شود. به طور مثال این ورق‌ها مقاومت بی‌نظیری در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی از خود نشان می‌دهند؛ به شکلی که استفاده از این ورق‌ها را برای محیط‌های مرطوب بسیار مناسب کرده است.

همچنین این ورق‌ها به دلیل مقاومت بالا، طول عمر بالایی نیز دارند و عمر مفید آن‌ها بیش از 40 سال است. ورق‌های گالوانیزه در برابر بارش باران، برف و تگرگ و تابش نور خورشید نیز بسیار مقاوم هستند. از دیگر مزایای این ورق‌های فولادی می‌توان به مقاومت در برابر قارچ و خزه نیز اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

اکنون که با تمامی مراحل و نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه آشنا شدید، در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام و یا اقدام برای خرید ورق گالوانیزه و اطلاع از قیمت ورق شیروانی می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با کارشناسان تخصصی ما بهره‌مند شوید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت