اتصالات مانیسمان چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

اتصالات مانیسمان چیست؟

اتصالات مانیسمان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ این اتصالات در چه کاربردهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ انواع اتصالات مانیسمان چیست؟ ما در این مقاله از سایت مهدفولاد قصد داریم به این سوالات پاسخ داده و شما را با انواع اتصالات مانیسمان آشنا کنیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید لوله مانیسمان و اتصالات آن با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید و به صورت رایگان از مشاوره جهت خرید این محصولات پرکاربرد صنعت فولاد بهره‌مند شوید.

آشنایی با اتصالات لوله مانیسمان

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اتصالات مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد؟ بیشتر لوله‌های صنعتی به وسیله اتصالات مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند و لوله‌های مانیسمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

اتصالات لوله مانیسمان که با نام اتصالات سیملس نیز در بازار شناخته می‌شوند، بدون وجود هیچگونه درز و جوشکاری بر روی سطح آن‌ها تولید می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود تا مقاومت و استحکام این اتصالات در برابر دما و فشار همانند لوله‌های مانیسمان بسیار بالا باشد.

بدون شک عدم استفاده از اتصالات مانیسمان در شرایط حساس لوله‌کشی و برای اتصال لوله‌های مانیسمان به یکدیگر می‌تواند این کار را با مشکلاتی روبرو کند. از جمله مهم‌ترین مسائل قابل توجه در هنگام اتصال لوله‌های مانیسمان به یکدیگر، استفاده از اتصالاتی است که مقاومت و استحکامی مشابه خود لوله داشته باشند. به همین دلیل نمی‌توان از اتصالات غیر مانیسمان برای متصل کردن این لوله‌ها به یکدیگر استفاده کرد.

کاربرد اتصالات مانیسمان چیست؟

لوله‌های مانیسمان و اتصالات این لوله‌ها بدون وجود هرگونه جای درز و جوش بر روی سطح آن‌ها ساخته می‌شوند. این اتصالات در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت هر جایی که لوله مانیسمان باشد، اتصالات مانیسمان نیز کاربرد دارد.

از جمله مهم‌ترین کاربردهای این اتصالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  2. صنایع حمل‌ونقل
  3. صنایع ساخت خودرو
  4. صنایع پزشکی و شیمیایی
  5. صنایع هوافضا
  6. ساخت انواع پل و اسکله
  7. کاربرد در سیستم‌های حریق ساختمان‌ها

کاربرد اتصالات مانیسمان چیست؟

انواع اتصالات مانیسمان

اکنون که به سوال اتصالات مانیسمان چیست پاسخ دادیم و با کاربردهای مختلف این اتصالات آشنا شدیم، وقت آن است تا به سراغ بررسی انواع اتصالات مانیسمان برویم. انواع مختلف این اتصالات در کاربردها و شرایط متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله اتصالات مانیسمان پرکاربرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اتصالات زانویی مانیسمان
  • اتصالات تبدیل مانیسمان
  • اتصالات بوشن مانیسمان
  • اتصالات سه راهی مانیسمان
  • اتصالات گپ مانیسمان
  • اتصالات چهار راهی مانیسمان

فرآیند تولید اتصالات مانیسمان

از آن جایی که اتصالات مانیسمان هیچ‌گونه درزی بر روی سطح خود ندارند و در ساخت آن‌ها از هیچ عملیات جوشکاری استفاده نمی‌شود، فرآیند تولید این اتصالات نسبت به اتصالات معمولی لوله‌ها پیچیده‌تر است. برای ساخت این لوله‌ها در ابتدا شمش‌های فولادی را تحت حرارت بالا قرار می‌دهند و سپس آن‌ها را به وسیله دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته به شکل‌های مختلف اتصالات تبدیل می‌کنند.

با توجه به فرآیند تولید پیچیده‌تر این اتصالات، قیمت اتصالات مانیسمان نسبت به سایر اتصالات معمولی لوله‌ها بیشتر است.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره اتصالات مانیسمان، کاربرد، فرآیند تولید و انواع آن پرداختیم و به سوال اتصالات مانیسمان چیست پاسخ دادیم. این اتصالات برای وصل کردن لوله‌های مانیسمان به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لوله مانیسمان و خرید این محصول پس از مراجعه به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما، برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید با کارشناسان تخصصی ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.